1403-01-28 9:33 بعد از ظهر

شهرک های کشاورزی، محور توسعه ی بخش کشاورزی

به گزارش کشت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی،علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی، در سفر به استان کردستان و در نشستی که با حضور دکتر فیروزی معاون استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: ایجاد شهرک های کشاورزی راهکار خوبی برای غلبه بر بیکاری و کمک به امنیت غذائی باتوجه به تحریم های ظالمانه است به گونه ای که هیچ فعالیتی به اندازه ایجاد شهرک ها و توسعه آنها نمی تواند اشتغال و درآمد ایجاد کند.

وی با اشار به این که میزان بهره وری منابع آب و خاک را می توان از این طریق افزایش داد،تصریح کرد: شهرک های کشاورزی به میزان ۱۳ هزار هکتار در سطح کشور است در حالی که سهم استان کردستان فقط ۱۸هکتار گلخانه می باشد.

منصوری خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار گلخانه به طور مستقیم و غیر مستقیم حداقل ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود و از طرف دیگر میزان تولید آن نسبت به فضای باز بیش از چندین برابر است.

مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی با بیان این که پتانسیل منابع آب و خاک کافی در استان وجود دارد،ادامه داد: با انسجام،وفاق و همراهی مسولین استانی زمینه بسیار خوبی در کردستان هم برای آبزی پروری و هم گلخانه وجود دارد و با امکان سنجی انجام شده در حوزه رودخانه های مرزی استان تاکنون ۸۰۰ هکتار عرصه جهت ایجاد شهرک کشاورزی شناسایی شده است و در مرحله انجام عملیات مطالعاتی است که امیداوریم با همکاری کلیه دستگاه های خدمت رسان هرچه سریع تر شاهد آغاز عملیات اجرایی این عرصه ها باشیم.

بایدگام بلندی برای توسعه شهرک های کشاورزی برداشت!

نصرالهی زاده، رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان، در این نشست گفت: کلیه سازمان های مرتبط استان در این خصوص باید فعالیت داشته باشند تا در تمامی شهرستان های استان شرکت شهرک های کشاورزی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این که کردستان جزو استان های مرزی است امکان تبادل و صادرات کم هزینه تر است پس باید یک برنامه زمان بندی شده برای آن تهیه کرده تا با بهره گیری از کمک های فنی و اعتباری در این زمینه بتوان افق ایده آل و درخور استان ترسیم و فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست عنوان کرد: شهرک های کشاورزی باید با چارچوب های قانونی در اختیار، همانند شهرک های صنعتی راه اندازی و گسترش داده شوند.

معاون استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: توسعه کشت های گلخانه ای به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی جزو اولویت های استان است و با توجه به اینکه ظرفیت کشاورزی استان بیش از صنعت است ما توقع داریم در سند توسعه استان ایجاد شهرک های کشاورزی، محور توسعه ی بخش کشاورزی باشد.

 

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!