1403-02-06 5:13 بعد از ظهر

ساخت باغچه سبزیجات پاییزی – قسمت دوم

مرحله دوم) آموزش رشد جوانه های سبزیجات پاییزه

1- بذر سبزیجات پاییزه را در یک “سطح تخت” یا “سینی کشت” بکارید:

از یک سینی نشاء، برای دسته بندی و کاشت انواع بذر سبزیجات پاییزه استفاده کنید. سینی را با کمپوست پر کنید یا با خاک بپوشانید تا فضای کاشت برای گسترش بذر، به اندازه ی کافی عمیق باشد. تا زمانی که خاک کاملاً و نه بیش از حد مرطوب شود، آبیاری را ادامه دهید. بذر را بکارید، خاک را به اندازه کافی روی آن بریزید بدون اینکه بذر دفن شود. در صورت نیاز به آبیاری ادامه دهید تا خاک بطور یکنواخت مرطوب نگه داشته شود.

با کاشت بذرهای سبزیجات پاییزه در سینی نشاء، انتقال سینی کشت به یک مکان سایه دار و دمای مطلوب، فراهم می شود.

برای جلوگیری از خشک شدن سریع خاک، یک صفحه ی شیشه ای یا پلاستیکی روی سینی نشاءقرار دهید تا رطوبت خاک حفظ شود. و زمانی که اولین جوانه ظاهر شد، صفحه را بردارید.زراعت در سطوح “تخت” و “سینی های نشاء” در سایر موارد یکسان اند، فقط در برخی موارد بسته به منطقه ی کاشت، بایستی سبزیجات پاییزه  برچسب دار، شوند.

2- یک اتاق یا شاسی در باغ برای آماده سازی نشاء سبزیجات پاییزه بسازید:

بذرها را در سینی نشاء تا زمان رشدشان به اندازه ی جوانه، زیر نظر بگیرید و منتظر بمانید تا حداقل دو برگ لپه ای ظاهر شوند. هنگامی که برگ های لپه ای ظاهر شدند باغ را از هر نوع سبزی تابستانه ای که بیمار شده،  تمیز کنید. سپس خاک را به وسیله یک بیل برای کاشت سبزیجات پاییزه به عمق چهار یا پنج اینچ (10 تا 13 سانتیمتر) زیر و رو کنید تا گردش هوا بیشتر شود.

اگر درجه حرارت بالا بود، از یک محیط سایه برای انواع سبزیجات تابستانی در حال رشد، استفاده کنید.  برای انتقال جوانه ها به بستر کشت اصلی، باید برای حفظ سبزیجات پاییزه از آفتاب تابستان، برنامه ریزی کنید.

به ریشه های باقی مانده از سبزیجات تابستانه توجه کنید.اگر هنوز سبزیجات تابستانی نکاشته اید، خاک را شخم زده تا هر نوع علف هرز و سایر گیاهان ناخواسته حذف شوند.

3- برای هر یک از جوانه های سبزیجات پاییزه، یک گودال ایجاد کنید:

به محض آماده شدن جوانه ها برای انتقال به باغ ، خاک را از لحاظ خشکی بررسی کنید. در صورت لزوم، خاک را مرطوب کنید (خاک را در آب غوطه ور نکنید). سپس، با یک بیلچه باغبانی، گودال هایی هم عمق با ریشه های جوانه هایی که در سینی نشاء رشد کردند، ایجاد کنید. دو برابر اندازه ی ریشه ها گودال ها را حفر کنید تا ریشه ها آسیب نبینند.

اگر قبلاً سبزیجات تابستانه کاشتید، مطمئنا باید مقدار زیادی مواد مغذی هنوز در زمین برای تغذیه جوانه های سبزیجات پاییزه وجود داشته باشد.

در غیر اینصورت، یک لایه کمپوست و خاک اصلاح شده بر روی بستر کاشت موجود است، که باید گودال ها  بجای زیرزمین در همین لایه حفر کنید.

 

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!