1403-02-05 5:04 قبل از ظهر

توسعه شهرک های کشاورزی؛ موثرترین راه برای اشتغالزایی

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از استعدادیابی بیش از ۱۵۰ هزار هکتار اراضی کشور برای توسعه شهرک های کشاورزی خبر داد.

به گزارش کشت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی، علی اشرف منصوری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی در برنامه زنده تلویزیونی روی خط خبرشبکه خبر اعلام کرد: شرکت شهرک های کشاورزی با ماهیت توسعه ای و با انجام یا مشارکت در زیرساخت شهرک ها زمینه را برای حضور سرمایه گذاران این بخش فراهم می کند.

وی افزود: برای اثرگذاری در پارامترهایی همچون بهره وری منابع تولید (آب و خاک)، اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه تجارت بایستی کانون توجه را به سمت توسعه شهرک های کشاورزی متمرکز نمائیم و آینده کشاورزی را ساماندهی کنیم.

منصوری ادامه داد: با توسعه شتابان شهرک های کشاورزی و حفظ منابع پایه می توان به تولید پایدار در کشور دست یافت که دستیابی به این مهم جز با حمایت دولت و دستگاه های اجرایی میسر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی در بخشی دیگر از این برنامه با مقایسه کشت گلخانه ای و کشت در فضای باز به افزایش ۱۰ برابری بهره وری آب در فضای متراکم اشاره و اعلام کرد: هیچ فعالیتی در بخش کشاورزی را نمی توان یافت که به اندازه توسعه شهرک های کشاورزی در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات موثر باشد.

منصوری انجام مطالعات، تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز بدون محدودیت، تامین عرصه های کشاورزی با تکمیل و یا انجام بخشی از زیرساخت ها، صدور مجوزهای یکروزه، انتقال اسناد مالکیت بعد از بهره برداری، آموزش و شناسایی بازار را به عنوان بخشی از خدمات شرکت برشمرد و افزود: کاهش هزینه های تولید با ایجاد خدمات متمرکز و مشترک و همچنین ایجاد زنجیره تولید در شهرک های کشاورزی برای دستیابی به ارزش افزوده از الزامات و برنامه های شرکت است.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از آمایش ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور برای ایجاد و توسعه شهرک های کشاورزی توسط این شرکت خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم، توسعه گلخانه ها را در سطح کشور ۱۶هزار هکتار و در برنامه بلند مدت ۴۸۳۵۰ هکتار هدفگذاری کرده است.

 

کد تخفیف خرید محصولات را از دست ندهید !!!!